søndag 18. april 2010

Oppdatering

Bloggepresset øker, så da får jeg vel komme med en liten oppdatering. Vi tar det litt skjematisk tror jeg ;)
1. Frikk er fortsatt ikke helt friskmeldt. Kiropraktorbehandlingene har hjulpet bra og bekkenet er "tilbake på plass", men muskulaturen rundt trenger litt mer tid. Fysioterapi neste.
2. Lydighet - dette er nok fortsatt vår førstepri sånn treningsmessig. Nina og jeg trener javnt og trutt, og klasse 2 øvelsene er sånn nogenlunde i boks. Litt mer kjeding og konkurransetrening nå så..
3. Freestyle - her har det dessverre blitt lite trening på programmet vårt i det siste, siden Frikk har hatt, og fortsatt har, noen restriksjoner i forhold til hva som er greit å gjøre av bevegelser. Håper vi snart kan friskmelde han, slik at vi ikke må gjøre om på en hel masse i programmet..
4. Vi har gått våre første spor, med mer eller mindre hell. Forrige helg hadde vi en strålende økt med Nina og Anneli. Første sporet var bare tull, mens andre sporet gikk bortimot perfekt. Tirsdag la vi også et spor, men da var han litt tilbake til gamle takter. Finner slutten, men har det veldig travelt og går alt for unøyaktig i sporet. Ambisjonene våre har plutselig økt, i form av Ninas "operasjon spor", som innebærer start i D-spor i september. :) Vi får legge en strategi for å dempe fart og få en bedre nøyaktighet i sporet!
5. I går gikk Frikk funksjonsanalyse i Østfold! Må si jeg var litt spent på hvordan reaksjonene hans hadde utviklet seg siden MH. Og gutten har absolutt ikke fått mindre ambisjoner i livet. Han syntes det var en artig skog vi gikk i han, - det skorter ikke akkurat på motet og troen på egne evner til å ordne opp i trøbbel! Prøvedommerne likte veldig godt det de så, men de syntes jo det var synd at vi valgte å stå over skuddet. Frikk er fortsatt skuddberørt etter lynnedslaget vi hadde. Dette er helt klart trenbart, men jeg har bare ikke fått gjort det systematisk nok til at jeg så noen hensikt i å kanskje ødelegge mer. Ann-Merethe har lagt ut protokollen, som kan sees her.
Det er ingen tvil om at jeg har en flott hund, som også byr på noen utfordringer ;) Fiiine, frekke, freidige, feiende flotte Frikk!

3 kommentarer:

Nina sa...

BRAAAAA!!! :)
(For bloggeriet)

Ja, Frikk er så absolutt både freidig og frekk.... og en skikkelig tøffing!!
Som dommeren sa, du trenger ikke være engstelig for å bevege deg ute etter nattens frembrudd når du har han ved siden av deg :)

Skal vi tro Dommeren idag kan det stille seg litt anderledes med Max'ern, men det NEKTER jeg å tro!
Takk for at du ble med!

Klemmer

Merethe sa...

Hei!
Og grattis med kjempefin FA på Frekken! For en type han er og det vet han nok selv også *flirer*

Sees vi på Sølen i år tro?

Mvh
Merethe på Heierås

Havrevingens Ambra ~ * Udda * sa...

Hei Ellen!
Gøy med litt oppdatering! :)
Og, selvsagt veldig gøy at dere har begynt med "operasjon spor" :) Gleder meg til fortsettelsen på det, for det blir nok bra!
Gratulerer med fin Funksjonsanalyse!

Og, Nina: jeg tror ikke du trenger å være redd i mørket heller.... Max'en hopper dem vel ned i pur glede, så kan du selv legge inn støtet der du vil? Samarbeid. :)